Tuesday, January 31, 2012

Kau harus tahu.

Tiada kata dalam kepala.
Tiada ayat dari hati.
Hanya tulisan menyakitkan hati.
Dari hati dan nurani.
Bukan salah aku kau begitu.
Hanya mampu bantu apa yang perlu.
Sahabat perlu dalam hidup aku.
Seperti perlunya aku dalan hidup kau.
Jangan kata hati hati pada hati.
Jangan kata tak ada rasa jika hati terluka.
Bila hati ini rasa sesuatu dan menafikan.
Sememangnya. 
Aku EGO.
Bila hati tertanya tanya bila kau akan call aku. 
Bertanya Hanis. "Should I call him?"
Hanis : No!
Tapi aku, tertanya tanya. 
Tunggu sehingga hati ini mampu bertahan. 
Dan kini aku menyesal. 
Tinggalkan phone di bilik supaya tenang ketika kelas.
Senyum? Bila aku perlu sahaja.
Cinta itu bukan pengorbanan jika aku tidak bersungguh sungguh.
Dan bukan aku yang perlu mencari cinta.
Biar ia datang dan terus mengalir. 
Indah jika cinta itu hanya sekali sahaja dalam hidup.
Cinta itu sangat agung jika aku mencintai Yang Maha Esa. 
Buat aku lebih menghargai apa itu cinta. 
Sekian.

No comments:

Post a Comment