Wednesday, July 4, 2012

Haram Jadahhhh sepatah aku TAK FAHAM .

Kembali what ? Basic life . Basic needs. Basic love with pure heart .
Not actually. Yepp. Terabur bak hang speaking aku . Ape de hal . Do i care ?
Pedulikan sekejap caci maki kau . Dia tak pernah rasakan kebahagiaan yang kau rasa . 
Dah lama aku tak buat ayat yang boleh dapat caci maki . Yang tak seorang pun faham apa kata hati .
Bila semua dah berlalu pergi . Mulalah kau merangkak mengesot mencari titis indah kau tu . 
Persetankan semua kata orang . Kau perlu hidup atas tapak kau sendiri .
Bukan mudah weh kalau kau nak senangkan hati orang .
Hidup ni memang ramai orang berhati najis seperti mereka mereka yang durjana .
Neraka jahanam buat mereka yang hati begitu .
Tak perlu kau beri belasan kasihan yang tidak layak buat hati jiwa mereka . 
Teringin aku nak gunakan segala kata kata Shakespeare . 
Bak hanggg. Sepatah haram jadah aku tak faham . Kau hadee nak translate kan kata dia ?
Ayat aku pun tunggang terbalik serupa hati kau sedang kacau bilau penuh pancaran matahari .
Bulan retak seribu pun tak mungkin kau mengerti . Itu lah seni namanya . 
Seni dalam hidup aku sendiri . Yang tak punya nama .
Terkesima pandangan kau terhadap dia . Mak aih . Sedap doohhh lunch dia hari ni . 
Alah, tak heran aku pada pandangan . Hati ni yang teringin nak makan sedap sedap kata orang .
Nasi putih bersama telur dadar dan kicap . 
Sumpah sedap hoi !
Dah lama siot tak makan macam tu . Meleleh air liur peluh segala keringat usaha untuk mencari sesuap nasi .
Dah kenapa dengan dia ? Buat kerja atas iron board . 
Aduhh , masalah datang lagi . Roomate buat kerja gila di siang hari .
Itu perkara biasa . Aku punya kerja yang perlu aku siapkan .
Kerja orang . Biasalah . Tak terlarat lah pulak kudrat aku ni kan .
Mulut serupa tahi ini orang . Tolong lah jangan bihadap disini .
Ini territory aku hoi . Jangan kau nak buat onar disini . 
Mungkin kaki yang kau rasakan kejap lagi .
Apa lagi ayat nak aku hamburkan lagi disini .
Angkat kaki dulu ah . 
Selamat tinggal . 

No comments:

Post a Comment