Thursday, October 18, 2012

Buka hati , maka selami . Buka jiwa , maka kau fahami .

Pelik bila rasa macam ni , warrior pun boleh kalah dalam peperangan sendiri . Bukan mudah nak main permainan yang dah sedia ada aku gabungkan bersama . Ingat senang ke nak cekalkan hati tembak sorang sorang jatuh dalam medan peperangan aku ni . Nak heret mayat mayat dorang yang berdarah sini sana .
Warrior macam aku je yang mampu buat semua tu . Rasa nak cabut tangan tangan dorang supaya berhenti menulis , kaki agar tak mampu menapak lagi . Dan yang pasti , hati dorang yang hitam dengan sengaja nak rosakkan tanah jajahan aku .

Bukan mudah nak buat semua tu , sebab aku sorang je yang mampu buat semua yang korang kat luar sana tak mampu . Aku limited edtion .

Terlalu kasar bila berbual , terlalu kasar dalam itu ini itu ini . Ha , kau nak aku cerita satu persatu ke rasa ape yang aku rasa sekarang . Sebab tu nak tarik satu satu hati korang semua kat luar sana . Soal siasat selidik segala apa yang korang rasa . Sayang ? Rindu ? Mudah kan rasa tu datang . Bawak main lari lari tepi kolam . Campak sana sini . Kutip balik . Buat baling baling . Akhirnya , tong sampah buat jadi lauk . Kan susah bila  aku dah mula bebel sana sini cerita itu ini . Bagai bagai .

Kenapa tak pupuskan je mereka mereka yang punya hati tapi tak serupa hati aku . Ranapkan segala rasa kasih sayang mereka satu sama lain . Korek mata mereka biar gelap pandangan agar terangi hati mereka mereka . Buat mereka rasa teruk sampai melutut mohon bantuan Ilahi .

Lihatlah ! Betapa ego nya aku , jahat nya aku , betapa kasar nye aku , betapa keras nya hati aku . Ingat mudah ke kau nak lawan warrior macam aku ni . Jangan harap kau lebih selangkah dari aku .

Mula lah aku rasa nak berbual sampai mata ni rabak . Kan ade exam tapi serupa esok masa bergembira buat aku . Kan dah cakap dunia ni sering tak adil . Mana yang lemah aku tindas . Mana yang gagah aku lawan . Kau nak bersaing dalam dunia yang nyata ni kau kena kuat kental dan yang penting . Kau perlu pentingkan diri kau lebih dari mereka kat luar sana . Kau ingat aku suka nak berbual panjang lebar macam ni

Penat nak karang puisi indah dalam kepala otak aku yang kusut serabut ni .

Maaf sekali lagi . Kerana itu kata kata paling indah dalam kamus peribahasa dunia silam aku .
Perlukan lagi sekali . Maaf .

1 comment:

  1. when be a warrior does'nt means we will always win the war..but the war is our own life..so if we can manage a great strategy..we will win the war..haa..lagi satu..ex kamu yg sorg ney syg kmu agi..so sye bukn musuh in you war okey..hehe

    ReplyDelete