Wednesday, September 18, 2013

Ingat aku suka?

Bukan kudis je buta.
Bukan mata je buta.
Hati pun buta, buta, buta.
Tuli pekak kudung.

Bukan nak kata, tapi kau kena tahu.
Bukan nak mengata, tapi aku perlu beritahu.
Bukan apa, ini betul mengata.

Kalau indah, kau takpayah pusing sana sini.
Kalau meriah, kau cuma perlu pusing sini sana.
Kalau kau dah taknak, pelagi. Angkat kaki dari sini.

Boleh bukan kau terus terang?
Boleh bukan kau datang?
Boleh bukan, kau jangan pergi boleh?

Bukan pengemis nak mengemis cinta.
Bukan kuli nak disuruh suruh menyayangi.
Bukan ketua nak diarah arah rindu.
Ini cuma aku.

Lagi kalau ...
Kalau semua nak yang tinggi badan lentik, yang pendek jalan terkedek kedek ni cemana?
Kalau semua nak yang tudung lilit belit belit, yang tudung enam ringgit ni cemana?
Kalau semua nak yang kulit cantik licin, yang tinggal parut jerawat ni cemana?

Alah, mudah. Kau tabita-kan aja muka kau.
Alah, mudah. Kau pashmina-kan aja hari kau.
Alah, mudah. Kau panjat kinja kinja kan aja diri kau.

Dah lah aku penat, aku penat sungguh. Penat.

No comments:

Post a Comment