Friday, August 8, 2014

Pa Alif Dal Wau

Rasa benda benda padu tak boleh buat kau terus tegak berdiri. 
Yang pada dasarnya aku cuma picisan yang paling lemah tak berdaya hadap rasa diri sendiri.
Bukan mudah nak terus bermain dengan minda akal paling bebal yang punya aku.
Sebab selama mana aku terus usaha, aku tetap jatuh bangun jatuh bangun jatuh tak bangun bangun
Rasa tak mampu buat kau terus menjadi lebih baik cuma rasa mampu buat terus selesa dengan rasa kau 
Mudahlah kau nak kata yang kita semua tak berpeluang mencari masa dan ruang agar setiap jasad kita selitkan dengan seruan 
Kejadah dunia memang tak adil 
Manusia memang kejam 
Rasa selalu binasa 
Kehendak hanya nafsu semata
Mati tetap milik yang Maha Esa 

Oh dunia, kenapa mudah aku yang terleka 
Oh dunia, kenapa mudah aku yang tersungkur 
Oh dunia, kenapa mudah aku yang tersasar
Oh dunia, kenapa mudah aku yang terpisah
Oh dunia

Bila esok bukan lagi milik kita, rindu ini biarlah berpada
Bukan apa, cuma terlebih dengan rasa. Rasa yang mati tanpa cinta
Manusia bukan mahu yang depan mata, mahu juga yang hilang daripadanya
Kalau terlanjur mulut lancang berkata, itulah sifat durjana yang tak pernah hilang dari muka 
Mana hati kental tiap malam asyik teringat 
Padu juga dunia ni tusuk ke aku. 

No comments:

Post a Comment