Monday, September 15, 2014

Alif Ba Nga

Haritu aku belajar
belajar menjadi lebih kuat
sebab haritu aku jatuh dalam dalam
sebab aku tak kuat aku pinjam bahu
sebab manusia selalu tak sedar bila menyakiti manusia
lain.

Haritu aku belajar
belajar menjadi lebih matang
sebab haritu aku rasa kerdil paling kecik
sebab aku selalu tindas diri sendiri
sebab lagi lama aku simpan lagi pedih aku rasa
menusuk.

Jadinya aku gagahkan
call abang yang sentiasa menjadi pendengar
mendengar dengan setia kisah duka lara aku
diam diam dan diam
dan dia bersuara
"dah jangan nangis, kau bukan macam ni"
tahu
tahu yang aku bukan macam ni
tahu yang aku lebih utuh pada hati
tahu yang aku belum lagi mati
mati

Dalam pesan pesan seorang abang
rasa macam dunia tikam kau dalam dalam
tapi dia ada tarik sakit sakit dada
tapi dia ada hilangkan duka duka sengketa
dia sentiasa ada
mendengar menasihat memdorong mengukuh

Hidup selalu buat kita jatuh
dalam tak dalam, aku tetap jatuh
kali ni
aku jatuh, aku tak bangun tapi aku
aku menangis
sedih.

No comments:

Post a Comment