Sunday, August 28, 2016

Grogon go round

Hai, its been a while kan. Just habiskan sakit baki cuti yg tertinggal je ni... Well, lepas ni selalu la nampak post by ultramangrogon a.k.a grogon... Sebab, i've choose to deactivate account twitter lepas few hm bukan la few sgt. Mybe lots of incident between me and Mr.F pasal twitter. I decided to do that. Evn rasa berat hati, sebab mmg selalu luahkan/post random things kt twitter kan. So now, here I am. Will spend more time thru blogs pulak.

Jadi, menulisnya saya disini bukan lah nk mengadu pasal twitter, hm sebab dah boleh terima dengan hati terbuka sebab taknak huru hara kan lagi keadaan kan. Nak cakap pasal random things jugak la kt twitter ni. First, cuti 3 bulan dimanfaatkan sepenuhnya. Bulan pertama; puasa, bulan kedua; raya and bulan ketiga; mem-baking tak sudah. Alhamdulillah, cuba punya cuba. Menjadi. In fact, aku try buat small bisnes la jual kek ni. Yet, still nak improve mana yang kurang, especially nk re-do creampuff balik.

To be added more lah kan. Cuti 3 bulan banyak dihabiskan dengan melepak kt rumah, OF COURSE lah kan. And, attending majlis majlis keraian penting... Good news! Good news! Jeje and Pika dah bertunang! Yeay!! Imma happy friends. Even though tak berapa suka dengan Mr.M tu, tapi yelah. Dah pilihan hati Jeje kan, dia yg nak kawin. Bukan aku. Ye dak? Pika pulak baruuuuuu je tadi mengikat tali pertunangan. Fuh, bergilir-gilir masing-masing. Umur dah meningkat ni, banyak majlis kena attend. Minggu depan Yana, next two weeks Izzati and..... another three weeks, Anep kawin dengan Hany. Wow!

Okay cukup pasal kawin. Relationship aku dengan Mr.F so far okay je, Biasalah ada ups and down kan, tapi tulah #strongertogether gitu lah kot. We're now a year and half. Loooooong way to go actually, hopefully we make it as we plan lah. Cuma, Allah tu pun ada perancangan Dia jugak. Kita follow the flow je. Mr.F lately ni sensitif sikit, aku rasa sebab aku kurang bagi perhatian kt dia kot. Dia pun terpaksalah jadi attention seeker dengan aku. I guess he succeed. Tapi okay lah, aku tak kesah pun, janji dia bahagia sudah. Gituwww, give and take la ni acah ni.

Next chapter, aku ada lagi berbaki seminggu cuti sebelum masuk final sem. Alhamdulillah, its near to the end. Tapi macam sayu je nak tinggalkan UIA. Evn at first tu mcm benci kt UIA, but now. Hm, sedih nak tinggal. Its not only pasal kawan-kawan, its about how you overcome all the hurdles while u're studying. Emotionally, spiritually, physically, mentally semuaaaaaa. I gonna missed the whole 6 years and IIUM-nians. Definitely will cherished the moments.

Shall I say good night?

Okay, gednait peeps. Grogon.

No comments:

Post a Comment