Wednesday, January 18, 2012

Bila hati berbicara.

Terasa ingin menulis.
Tidak terlitas apa yang difikiran.
Hanya kesedihan di hati.
Entah bila rasa ini akan pergi.
Takmahu aku menanggung kesedihan ini.
Tidak aku mahu mengganggu pelajaran.
Entah apa perlu aku tulis kala ini.
Mungkin cerita yang panjang berjela.
Supaya aku mampu luahkan segalanya.
Mungkin kau tidak pernah menganggap aku sebagai kawan kau.
Kini aku juga tidak menganggap kau sebagai seorang kawan.
Dan tidak mungkin akan aku jawab segala panggilan.
Aku hidup dalam dunia aku sendiri.
Tidak bercampur dengan kau.
Yang aku sendiri tidak pasti kau adalah apa.
Mungkin aku yang taktahu apa yang terjadi.
Mungkin.
Jika aku memang tidak tahu apa yang terjadi.
Tak mungkin aku cerita apa yang berlaku.
Tidak semudah yang kau sangka.
Menerima caci maki seperti itu.
Mari sini aku cerita pada kau.
Supaya kau mengerti apa yang terbuku dalam diri ini.
Sukar aku nak luahkan apa yang ada dalam hati ini.
Terfikir ini hanyalah sementara.
Aku mampu berdiri teguh hadapi semua ini.
Tidak perlu tangan yang menarik.
Jika menarik aku ke lembah yang hina.
Aku tak mampu nak berterusan menipu diri sendiri.
Gugur gugur air mata jika aku melayan lagu sebegini.
Sayang, kamu buat saya rindu pada kamu.
Rindu lunch bersama.
Bergaduh masa nak pegi makan.
Kamu seboleh boleh tidak mahu makan bersama jika saya bawa kamu ke McD.
Rindu kamu la sayang.
Ada banyak benda nak saya cerita.
But, i'm okayy. :))
Still can smile laugh make a silly face like before.
Aku punya blog.
Suka hati aku la nak cerita apa.
Bukan nak berlagak.
Hanya cuba pertahankan diri. :')
Rasa ingin saja aku menjerit sekuat hati.
Supaya pecah seksa ini.
Pergi jauh dari diri ini.
Jauh sekali.
Ke bintang mungkin?
Lihat bulan sekali sekala.
Sekali sekala?
Kenapa?
Cuba lupakan kenangan lalu.
Buah aku lebih semangat melihat bintang.
Buku jauh di sudut katil.
Memanggil aku menanti untuk di coret sedikit kasih dan sayang mungkin.
Bersepah emosi entah kemana.
Sukar untuk aku cari.
Ingin pula merungkai jiwa ini.
Tak aku jumpa jalan penyelesaian.
Tulis apa yang melintas.
Tidak punya lampu merah untuk aku hentikan coretan ini.
Hanya kuning yang berikan tanda.
Supaya aku berhati hati menulis.
Tidak mahu aku melukai hati sesiapa.
Cukup dosa yang dah terpikul ini.
Ingin aku bebani dengan kasih sayang.
Hanya bersujud kepada-Nya memohon ketenangan hati.
Menadah tangan merendah diri.
Ya Allah.
Kau satu satunya yang mengetahui apa sahaja.
Sesungguhnya kau juga mengetahui segala nya tertang diri ini.
Ampuni aku ya Allah. :'(

Sekian.

No comments:

Post a Comment