Friday, January 13, 2012

Cerita hati

Bukan aku menylahkan org lain mahupun menyalahkan diri sendiri.
Tapi aku sedar atas kesilapan yang aku dh buat selama ini.
And aku tak berpeluang langsung nak minta maaf seikhlas hati aku.
Memg hati aku mula berubah.
Entah kenapa.
Cepat sgt rsenya hati ni berubah.
Mungkin slah aku jugaa.
Tak menghargai apa yang orang lain dah buat untuk aku selama nie.
Tak pernah sikit pun aku berterima kasih. dan memang layak aku digelar sebegitu.

Alhamdulillah.

Aku sedar kesilapan aku sekarang.
Dan aku tahu aku juga sudah terlambat untuk minta maaf.
Hati nie entah berkecai ataupun tidak.
Entah aku masih kuat seperti dulu atau tidak.
Makin buat aku takut berganjak kedepan.
Entah apa yang menanti aku di masa akan datang.
YE! aku takut.
Buat pertama kali aku takut nak menghadapi hari esok.
Kenapa aku harus gentar?
Sedangkan aku yang akan menentukan apa yang akan jadi esok.
Keputusan semua ditangan aku.
Sama ada aku sendiri yang mahu atau tidak.
Ianya terpulang kepada aku.
Entah apa juga yang aku tulis nie pun aku sendiri tak pasti.
Apa sahaja yang terlintas difikiran.
Entah apa lagi yang patut aku tulis.
Ye, dia milik aku.
Entah siapa pulak yang jadi milik aku.
Ye. Aku memang baru kenal dia.
Terlalu pemurah aku berikan kasih sayang.
Apa aku merepek nie?
Memang mudah aku berikan kasih sayang kepada orang yang aku baru kenal.
And sebab tu jugaklah aku mudah dikecewakan.
Tersepit di antara bayang bayang sendiri.
Sayangnya...
Dia tak menghargai kasih sayang aku.
Sayang? Perlu ke aku ungkapkan?
Semua orang tahu apa itu sayang.
Mungkin aku yang baru tersedar.
Aku perlu lebih berani mengahadapi hari yang bakal mendatang.
Jiwa sudah terkunci dan bukan mudah untuk dibuka jika sudah digari.
Aku cuba luahkan apa yang terpendam di hati ini.
Tapi secalit pun tidak tertulis.
Aku terdiam tanpa kata.
Aku terlalu lemah nak merubah diri kau.
Kau adalah kau. Bukan aku yang mendongak kelangit.
Menggapai bintang yang tak mungkin aku nikmati.

Gadisiniakanterusaman.

Ye! kau beri aku inspirasi.
Buat aku teguh statik.
Kaku tak berganjak.
Aku tak merancang kata kata aku.
Karangan aku yang panjang berjela.
Secukup rasa aku.
Asal sedap di mata hati aku. Kau apa peduli?
Aku cuba buka pintu hati yang kini tertutup rapat.
Aku cuba terima kenyataan yang aku sendiri tidak mengerti.

Hati.

Sukar aku nak ungkapkan apa yang tersirat mahupun tersurat.
Kau terlampau ego wahai hati.
Terlalu kental untuk dimengerti.

Omong kosong!

Tak sedikit pun hati ini serupa hati.
Susah, perit, sakit.
Memang aku pelakon terhebat menyembunyikan.
Tapi ada kau tahu apa yang selama ini kau lihat lebih bagus dari kenyataan?!

Gila.
Pasrah.
Menyerah.

Luka yang telah kering hanya tinggal parut.
Berjahit.
Belum aku pulihkan.
Bila?
Perlu ke?
Mungkin tidak.
Bukan aku yang buat kau terluka wahai hati.
Bukan aku yang menjadikan parut padamu wahai hati.



.Cerita hati.

1 comment:

  1. its me Rahmah. Please jangan tinggalkan komen anda disini. Kalau nak komen. Inbox je FB. Thnks.

    ReplyDelete