Friday, February 24, 2012

HARI HARI .

Hari berlalu begitu pantas.
Exam semakin manghampiri.
Ilmu menghimpit himpit.
Kesedihan datang menderu deru.
Keselesaan pergi tanpa kata.
Masih kuat menghadapi.
Rindu pada kamu tak henti henti.
Waahh. Madah berhelah katanya.
Habiskan masa berbual kosong.
Tanpa henti. Seronok seketika.
Hilangkan rasa penat di hati.
Merancang hari hari penuh setia.
Belajar. Belajar. Belajar.
Tugas yang tak pernah berhenti.
Tak putus putus menimba ilmu.
Alhamdulillah.
Masih berkesempatan.
Hubungan sesama insan masih baik.
Perlu belajar erti kesabaran.
Persiapkan diri dengan perkara yang tak diduga.
Usah pergi jika hati tak mampu menanggung kesakitan.
Tahu. Hati ini mudah terluka.
Jangan tinggalkan aku kala ini.
Perlukan kamu menemani.
Masih tidak mampu bersendirian.
Belum sampai waktu untuk memikirkan hal itu.
Jodoh itu di tangan Tuhan.
Kita hanya mampu berdoa agar disatukan.
Taraf hidup bukan masalah bagi aku.
Selagi kau mampu menjaga dan menemani.
InsyaAllah. Kebahagiaan milik kita.
Berdoa kepada yang Maha Esa.
Persiapkan diri.
Belajar semampu aku.
Mengorak langkah ke masa hadapan.
Penuhi cita-cita.
Memotivasikan diri semampu aku.
Berikan semangat tolong.
Jangan tinggalkan aku sendirian.
Jaga diri disana.
Sekian.

No comments:

Post a Comment