Wednesday, April 25, 2012

keluarga . cinta . sahabat .

Mendongak kepala pandang ke langit. Lihat cahaya mentari tertusuk ke mata.
Bila cinta mengatasi segalanya. Teguhkan pegangan di hati. Moga ia tidak lari.
Keluarga. Yang pertama.
Sahabat atau cinta perlu datang dahulu. Bergantung pada siapa sahabat kau. Cinta kau.

Sahabat aku. Adalah kau. Dan cinta aku juga adalah kau.
Kerana kau seorang sahabat lah menjadi semangat aku kini.
Dia yang aku sayang. Seorang sahabat ?
Tidak ! Terlalu ramai sahabat bagi aku.
Terlalu kusut kata kata untuk aku simpulkan.
Terlalu mendalam kata kata untuk aku luahkan.

Kadang kadang hati ini sakit entah kenapa.
Orang yang pergi datang kembali. Jangan kusutkan lagi kepala ini.
Penuh parut pada hati. Luka luka belum sembuh tapi kadang kala pedih terasa.
Apakah ia kembali terusik. Sakit. Perit.

Sahabat menjadi pendengar setia.
Menjadi penasihat sejati pada hati.
Menjadi bantal setiap pelukan aku.
Menjadi buat hati dalam diri.

Kakak seorang yang sangat setia.
Setia mendengar. Setia berkata kata. Setia membantu.
Setia dalam segala hal hidup aku.

Abang. Dia penghibur setia. Teman gelak ketawa. Suka duka.
Temani dikala sunyi. Tahu segala nya dengan terperinci.
Dia seorang abang pada aku.

CoretCoret.
Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment