Tuesday, April 24, 2012

Awak manis macam gula gula kapas.
Bila makan mesti tersenyum.
Tapi bila masukkan dalam air awak hilang.

Awak pahit macam kopi.
Bila minum terasa kelat kelat.
Tapi bila campur susu awak boleh buat saya tersenyum.

Awak masin macam garam.
Bila kena lidah asyik nak ludah je.
Tapi bila campur dalam asam pedas. Awak lah pelengkap.

Awak masam macam cuka.
Bila makan muka jadi kerut kerut.
Tapi bila tambah dalam tomyam. Perrhh !
Tak lari saya.

Dari sahabat kini seseorang.
Kaca boleh buat jadi luka.
Tapi adakah awak boleh jadi pengubat.

Tertanya tanya kisah sebenar pada hati.
Apa mungkin aku kasih padanya ?

Buat hati ...

Tetapkan iman ku kepada-Nya.
Kukuhkan pegangan ku terhadap-Nya.
Tuntunilah aku ke jalan-Nya.
Sayangi-Nya. Cintai-Nya.
Dahulukan keluarga tercinta.
Pimpinlah aku menuju kejayaan.

#cebisandarihati.

No comments:

Post a Comment