Monday, June 25, 2012

I'm trying to be nice with you .

Sorry. Title takde kena mengena dengan post aku.
Peduli hape aku. Aku punya suka lah. 
Kau tak suka ? Boleh berambus. 
Kasar eh ? Maaf lahh. Takde niat pun. 
Kau atau aku, bukan kita ada persamaan pun. 
Eventhough ia secara kebetulan. 
Statistik dalam hidup aku tak pernah betul.
Jauh disangkal sama sekali. Tak pernah nak tepat.
Kesah pulak aku ? Ahhh.
Benci guna ayat begitu. Langsung tak ekspresikan apa yang aku nak.
Benci sungguh. 
Cuba kau try jadi macam aku. Haa. Benci lagi. 
Kenapa perlu gunakan dua perkataan yang maksudnya sama. 
Dah kenapa dengan aku ni. Pleasseee babe. 
Terus terang je. Buat aku tergamam sekejap pun jadilah. 
Alah, tak kemana pergi nya pun egoiisssss kau kalau kau campak pun.
Lama lama datang balik. Sentap ? Pergi mam***
Oh. Maaf. Sayang i tak bagi guna ayat kasar. 
Well. I'm behave well now. Good girl right. 
Pleasee la Rahmah. Dengar cakap ibu dulu. Degree first lah kawan.
Kau ade hati ? Tolong lah gunakan dengan baik. 
Tak perlu kau nak hitamkan kasi ada warna yang tak berapa nak indah. 
Biar putih itu lagi suci dan bermakna.
Nak cari harta ? Carilah kau dunia akhir zaman ni. 
Mana kau nak dapat pahala kalau bukan dengan berbuat baik.
Kerja kau keji. Jijik. Kerja kau hanya menyakiti hati orang.
Kau tahu tak itu hanya sia sia. 
Perlu ke kau nak datang terhegeh hegeh. Booooo ! Buat malu. Takde mata.
You have to SEE. Not to LOOK. Think la babe.
Biar critical terus ke ICU. Peduli kah aku ? Maybe NOT. 
Jangan kau hanya creative kan pemikiran kau. 
Banyak lagi sudut dunia yang kau belum tengok. Move on !
Kalau Bieber cakap LIVE YOUR LIVE.
Move foward lah dude. Jangan kau asyik nak toleh kiri kanan. 
Siapa je yang ada. Eh . Memang ada. Ramai pulak yang temani kau.
Itu rezeki kau. Kau kena belajar bersyukur nikmat yang Allah dah bagi kat kau.
Ni tidak, kau asyik nak memberontak je. Well. Hidup kau kan. 
Be nice la babe. Dunia dah nak kiamat. Forget it lah. 
Jangan kau asyik nak tagih simpati publisiti kau tu je. Murahan ! 
Pelu ke aku nak ulang banyak kali kawan.
Dunia kau hanya itu. Tolonglah, kembangkan sikit otak kau. Pemikiran kau.
Pandang dunia luar yang kau penakut nak jejak. 
Huuuaaaa. Aku dah ngantuk berbual panjang lebar buat kau. 
Tidur petang dulu. Tengok ! Kau pemalas. Kau pemalas nak berfikir. 
Bla ah ! 

Pesan buat : AKU

No comments:

Post a Comment