Sunday, August 12, 2012

Cuba kau baca dan memahami .

Aku , rindu mungkin . 
Yes , memang aku rindu . 
Can you tell him that I miss him . 
If I can tell him by myself . 
It's just confusing . Bcoz I need to study .
I need I have to .
Ah , penat nak marangkai kata . Hanya manis di mulut . 
Dia perlu tahu . Apa yang aku harap dia faham dan tahu . 
Mungkin persepsi kami berbeza . 
Perlukan clarity in language supaya clarity in thought lebih kompleks .
Dan aku perlu precise kan lagi segala kata kata supaya mereka mengerti .
Bila accuracy hanya sekadar true and false . 
Bukan mudah untuk di classified .
Segala perlakuan aku sangat relevance dengan rasa rindu aku .
Dan menjadikannya consistence bila aku sendiri memikirkan mereka .
Logical correctness mengambil alih minda dari hati ke arah lebih baik . 
Maka kau adalah salah satu diantara completeness aku .
Ianya fairness .
Aplikasi aku dalam pelajaran terus buat aku rasa ia dihargai . 
Dan aku sememangnya egocentrism bila self interested thinking aku hanya beri bahagia buat aku .
Sememangnya selfish dalam self serving bias masa aku terlalu berbangga dan poyo .
Tak perlu aku bahaskan lagi jika aku kata blogging sungguh indah kerana aku punya sociocentrism in group bias .
Dan aku akan lakukan apa sahaja untuk mendapatkan conformism dari mereka yang aku sayang .
Ia cukup hasty generalization dalam unwarranted assumption dan sememangnya aku seorang yang stereotype dalam konteks pemikiran dalaman aku sekarang .
Yes ! Bagi aku cinta itu dalam lingkungan relativism .
Kerana bagi aku cinta itu subjectivism pabila ia bermain dengan hati dan perasaan .
Sukar dimengerti .
Biasalah kalau cultural relativism kata cinta itu tak bawa kemana mana .
Kau punya rasa , Kau sia kan . Kau juga binasa . Kau perlu memanfaat . Menghargai .
And , antara wishful thinking aku . . . 
I wish my future husband adalah Awal Ashaari . ohhh myyyy .
Aku perlu selective memory walaupun gigabyte dalam otak masih lagi luas .
Kerana selective perception aku terhadap seseorang itu banyak hingga aku sendiri bingung dia atau aku atau mereka sana ? Haishh .
Hakikatnya disini aku fear of change . Change to be better person .
I'm afraid . I will applied scapegoating in my future life . 
Realization perlu dalam hidup buat keputusan . 
Dan aku . Tidak perlukan face saving
Buang semua BARRIERS dalam hidup .

No comments:

Post a Comment