Thursday, August 16, 2012

Ramadan nak pergi . Dan dia senyapkan diri .

Syahdu bila bulan mulia pergi tinggalkan aku .
Entah tahun depan ada lagi ke tidak Ramadan buat aku .
2 hari lagi Salam Lebaran .
Tak sangka masa berlalu begitu pantas .
Sehingga aku tidak sedar . Entah pahala aku diterima .
Adakah segala amalan aku diterima Allah ?
Perlu ke aku ceritakan rasa hati nak menyambut lebaran .
Persiapkan segala keperluan bersederhana .
Supaya aku masih sedar masih ada lagi waktu akan datang .
Dia senyapkan diri . Yelah . Memang salah aku mungkin .
Cuma . . Waktu yang membataskan segala nya .
Aku terlalu sibuk jalankan tugas sebagai pelajar .
Yes ! Examination . Herm . Salah masa . Salah tarikh . Dan .
Salah hati juga .
Maaf .

Selamat menyambut hari penuh bermakna .
Usah kau meminta , usah kau mengeluh .
Ia datang dan pergi hanya sekali sahaja dalam 365 hari hidup kau .
Kau perlu hargai nya serta . Berikan hadiah terbaik untuknya .
Salam Lebaran : )

No comments:

Post a Comment