Tuesday, August 28, 2012

I'm alone

Sendiri , kala hati merasa sangsi .
Aku duduk di sudut tanpa perhati .
Melengahkan masa dan biar ia berlalu pergi .
Hanya menanti waktu yang sesuai untuk aku beredar pergi .
Lumrah dalam hidup setiap yang datang akan pergi .
Kau yang disana hanya menanti kata hati .
Hoi . Pernah cukup rasa kasar dan biadap bila kau hamburkan segala kata kata itu .
Aku masih menanti . Penantian yang cukup menyiksa .
Keputusan . Keputusan exam . Aduhh . Aku bukan takut .
Tidak sekali pun aku gentar , cuma aku risau .
Sebab ia datang dan pergi tanpa aku sedari .
Sahabat itu permainan dunia . Dia ada masa kau bersuka ria .
Kadang kala hilang di sebalik duka .
Saat kau mengerti kontra nya diri mereka kala kau menitiskan air mata .
Itu yang sejati yang kau boleh pegang genggam hingga ke mati .
Kesibukan duniawi buat kita sering leka terhadap keperluan akhirat .
Telah aku tetapkan di hati . Hanya Dia Yang Maha Esa .
Alhamdulillah , bernafas aku menghembuskan lelah hati .
Masih aku sempat ukir senyuman buat ke dua dua cinta hati aku .
Selamat pagi aku ucapkan .
# Rasa yang menunjukkan aku bahagia menjadi diri aku sendiri .



No comments:

Post a Comment