Tuesday, November 27, 2012

Ikut cara aku .

Jangan kata sayang kalau bukan dari hati . Kau tahu tak itu sebenarnya TAK TERKESAN . Buat kunyah kunyah lepas tu ludah sana sini . Sakit perlu ke kau bagi aku rasa .

Belaa , aku tak perlu belas kasihan kau cerita sana sini huha huha berbual serupa tahi . Aduh , kau tak biasa itu semua .

Sakit pada luka akan pulih semula . Cuma masanya kini , aku perlu kan rentak rancangan kekuatan hati semangat supaya aku boleh pusing satu dunia jerit macam dulu . Aku cukup malas nak fikir pasal orang lain yang sibuk nak menjatuhkan hidup aku . 

Otak ni dah padat sadat dengan segala masalah dulu yang kau belum settlekan babe . Apa kau nak tambahkan lagi ? Malas wei wa cakap sama lu .

Mengalah itu bukan cara aku . Bangkit dengan gerak hati itu AKU .

Biar susah dulu , supaya aku senang kemudian hari . Aku rasa korang perlu buka mata besar besar supaya korang nampak segala apa yang salah pada diri dah ubah . Bukan aku sahaja yang korang perlu sebut hentam bantai kutuk kecoh sana sini . Longkang ! 

Bukan cerita aku yang kau perlu canang kat kawan kawan kau ! Aduh , nampak tak kau tak bagi kesan pun kat aku . Cerita lama . Ape derr ? Takde point dah ke ? Angkat kaki la babe . Berambusss !

Kata orang hati perlu kuat . Macam mana kuatnya mereka mereka yang kat Gaza sana . 

Kata mereka otak perlu cerdas seperti mana mereka mereka yang hanya bermain dengan kata kata . Bukan dengan senjata !

Kata aku , aku perlu bangkit macam mana pahlawan pahlawan dulu dengan semangat nak merdekakan negara . 

Bagi aku , dari hati aku lahirkan rasa supaya ia ikhlas buat orang sekeliling aku dan mereka tetap utuh dengan rasa dan semangat aku .

Aku mampu bangun bila aku jatuh . 

No comments:

Post a Comment