Wednesday, November 7, 2012

Manusia yang durjana .

Dragon fly , pinjamkan aku sayap kau . Agar aku bisa terbang jauh dari rasa aku ini . 

Boleh tak bagi pinjam tongkat sakti tuan ? Buat aku pukul mereka mereka yang durjana . Yang sengaja nak jatuhkan maruah negara . Aku bakal memimpin negara aku ! Kau ape peduli ! Mereka kat luar sana cemburu negara aku bahagia , sebab tu gunting dalam lipatan sentiasa ada yang dalam diam nak menjatuhkan negara aku . 

Wahai wira dan pahlawan ! Bangkitlah kamu sekalian . Gosokkan mata mu agar mampu melihat perkara jahil yang berlaku masa kini . 

Mereka berpeleseran sini sana . Tidak menjaga batas pergaulan dan tutur kata . Lihatlah dunia kini , teknologi mungkin mematangkan minda tapi bukan hati yang sentiasa hitam tidak pernah dicuci dengan ayat ayat suci Ilahi .

Teguk air terasa payau , itu lah yang aku katakan dengan segala interaksi mereka dengan aku dan kau . 

Pergilah kau , bawa jasad mu . Kembalilah ke tempat asal mu .

No comments:

Post a Comment