Wednesday, January 9, 2013

#NoteToSelf II

Bila kena kuat , mula la syaitan semua berlumba lumba nak jatuhkan aku . Relax , kitkat kan ade . Well , mudahnya semua nak berkata kata . Kain sendiri koyak , kenapa nak sibuk kain orang lain . Mind your own business babe . Ya Allah , kenapa angkuh sangat ni . Astaghfirullah . Rasa lemah sangat hati malam ni kenapa . Kenapa kena merungut sini sana . Biasalah aku , terlalu alpa , lupa nak bersyukur . Padahal Allah bagi nikmat punyalah besar , banyak . Aku je yang tak nampak semua tu . Ni masa Dia nak uji kau sikit pun kau mengeluh kata itu ini . Bila aku sedih , Dia je yang ade . Kenapa aku tak punya masa untuk berbual dengan Dia . Kenapa lalai sangat ni Rahmah . Kenapa bila masa susah je baru kau nak ingat Dia rahmah . Nampak tak betapa duniawi ni merubah hati kau . Ikutkan sangat godaan syaitonirajim tu semua . Perlukan kekuatan yang lahir dari hati ni , supaya aku mampu mengubah apa yang salah sebelum ni . Ingat Rahmah , jaga mata , jaga hati . 3 benda yang penting . Islam , iman dan ihsan . Doaku agar aku punya ketiga tiga agar aku terhindar daripada kelalaian .
Susah bila nak kata kita iklhas , yelah . Ikhlas tu kan tak nampak . Macam semut hitam yang ada kat batu masa malam malam . Ade kau nampak semut tu ? Tak kan , serupa dengan konteks ikhlas tu . Kalau kita cakap kita ikhlas macam mana pun , bukan kita boleh nilai pun . Allah je yang tahu seikhlas mana hati kau . Seikhlas mana kata kata kau . Seikhlas mana perbuatan kau . Macam dalam novel yang baru aku baca . Bukan nak banggakan , cuma aku beri pendapat . Teguh iman kita , teguh akhlak kita , teguh akidah kita . In shaa Allah , takde apa yang mampu jatuhkan diri kita . Sebab semua yang baik itu bersebab , semua yang buruk itu ada hikmahnya . Nampak tak kat sini apa yang aku cuba sampaikan . Kalau lah aku sedar benda ni dari dulu lagi . KALAU LAH , macam tu la cerita nya .
Bila masa lagi nak berubah kalau bukan sekarang kan , slow slow . Everything gonna be alright . 
Kalau nampak rasa sayang aku kat ibu dengan ayah , korang pun tak boleh bayangkan . Tapi in shaa Allah , rasa sayang tu aku kekalkan buat mereka berdua . Who cares aku manja ke mengade ke ape ke dengan dorang , dorang tu ibu ayah aku . Bukan ibu ayah korang . Baiklah , aku rasa macam dah sampai masa . Kalau ade lagi nafas ni , kita jumpa esok ya . Assalamualaikum . Selamat malam . :)

No comments:

Post a Comment