Saturday, March 9, 2013

Dia seorang ABANG : MOK .

Nama : Muhammad Firdaus bin Jamal .
Nick name : Mok .
Jangka hayat : 20 tahun dalam proses .
Kelulusan dalam bumi : 1 dalam berjuta .
Bekerja sambil belajar : Medical Assistant (Ulu Kinta Perak) .
Aliran darah tak sama : Since Form 1 i guess .
Girlpreng : Ira comel kiut miut :)

Haiii guys ! Okay . Since aku rajin update . Apa kata aku try update pasal someone . Here is it . Mok , seorang kawan malah seorang sahabat dan tidak lupa . Dia seorang abang . Jatuh bangun aku . Kisah muda muda . Segala obstacles aku . Life aku yang sangat lah banyak dugaan yang baik dan buruk . And kebanyakkan nyaaa yang aku lalui penting penting . Mok sentiasa ade masa aku perlukan and masa aku tak perlukan . HAHA , kejam bunyi nya . Tapi itulah hakikatnyaa . 

Dia abang aku yang sentiasa punya masa nak dengar masalah aku yang kadang kadang melalut tu . Aha , dia takde potong ayat aku . Pendengar setia aku doh mamat ni . Kebanyakkan masalah aku cite kat mok and yang bagusnya mamat ni . Even though dia macam senget sikit otak dia . Tapi useful gila dalam bagi aku nasihat itu ini . 

Biasalah kalau kau dengar 'Lelaki dengan Perempuan tak boleh jadi kawan baik' . What the hell hah ? Kalau korang appreciate nilai persahabatan tu . Takde masalah pun dengan ayat cliche tu . Baik kau buang campak jauh jauh . Memang aku sayang pun kat Mok , tapi sebagai seorang kawan yang sentiasa ada masa aku perlukan sebagai seorang pendengar yang baik sebagai seorang yang memahami situasi aku . 

Acelli nak update pasal Mok sebab tadi aku baru jumpa dia . Lepak lepak dengan dia kejap sebab masa balik tadi gerak sorang kan . So , aku ajak la dia lepak . And memang dia dengan aku kamcing kan . Allah pun tahu aku sygkan persahabatan ni . Maka , Allah bagi aku masa lepak dengan Mok tadi . Yeay yeay ! Sebab Mok cuti mid sem . Then esok dia balik kampus dia balik pulak . Memang lucky sangat ah hari ni jumpa Mok . 

Yes ! Dia yang rajin melayan perangai aku . Jumpa semata mata nak makan ice cream McD.
Yes ! Dia yang punya masa nak hantar aku balik kalau ayah tak boleh nak amik .
Yes ! Dia yang selalu nasihatkan aku itu ini . Tapi aku yg banyak bebel kat dia . 
Yes ! Dia yang takde hal nak kasi pinjam duit kat aku masa terdesak . yeay :)
Yesssss exactly ! Dia abang aku .

Tapi biasalah , aku bila takde keje nak buat . Mula lah aku ganggu life si Mok ni . On the phone sejam dua . Itu perkara biasa . Cerita pasal life kan . Panjang lebar . 

Tapi itu lah , itu dulu laaa . Since Ira jeles aku close sangat dengan Mok . Maka aku pun try la avoid Mok . Jarang call and text Mok . Kalau ade hal penting je aku roger mamat ni . Aku perempuan , paham sangat la kalau jeles jeles ni . Aku pun cakap kat Mok , nanti kalau ade hal penting je aku roger dia . Haaa , kemain lagi serba salah dia . Yelah , aku duk call dia dengan text dia . Tiba tiba tak dengar kabar . Kan lain macam tu . 

Yang best call Mok memalam ni sebab . Since dari dia kat UiTM , kalau call dia . Aku akan dapat kawan baru ! Yeay yeay yeay ! Biasanya aku akan borak dengan budak bilik dia , budak rumah sewa dia . Kawan kawan dia la kiranyaaa . Kan best tu , dapat kawan baru . Macam macam pe'el dorang . Hehe , dia masuk MA pun aku kenal jugak dengan member member dia . Well , hidup kita ni kena sentiasa berkawan . That time baru kau kenal apa itu LIFE wehh . 

Oh , kelulusan dalam darjah itu 1 dalam berjuta sebab . Dia je satu satunya abang sahabat kawan yang aku ade dalam jantina Lelaki :) . Aku tak pernah ada member sebaik dia . Sejujur dia . Seikhlas dia dalam berkawan dengan aku . Acelli banyak lagi aku nak cerita tapi takut korang bosan pulak kan . Kita stop sini la eh . Oh , before the end of the story . Aku kasi gambar Mok eh . Ini haaa . 

Aha , kurus kan Mok aku . 

*Aku sorang je yang boleh panggil dia Mok , Ira pun tak boleh okay . HAHA

Okay , we stop here . Korang tatap lah puas puas gambar best friend aku ni . See yaa :D

No comments:

Post a Comment