Tuesday, July 9, 2013

#Untitled

Bismillah, aku nak menangis aku tak mampu. Tapi ketahuilah, hati ni menangis. Sebak syahdu terharu Ramadhan sudi terima aku. In shaa Allah esok bermula bulan paling mulia dalam ke semua bulan. Bulan paling barakah dalam setiap tahun Islam. Bulan yang dinanti detik demi detik.

Tidak lebih yang aku harapkan, moga ia menjadi satu saat dimana aku akan kenang satu hari nanti. Agar lebihkan perkara bermanfaat, kurangkan perkara yang melaghakan. Aku letak sepenuh jiwa raga, agar Ramadhan kali ini aku lenyapkan segala rasa gundah gulana. Aku hilangkan rasa hiba, aku pupuskan rasa resah dan sewaktu dengannya.

Ya Allah, aku mohon moga hari esok lebih baik dari yang aku hadapi hari ini.
Ya Allah, aku mohon agar hari mendatang aku isikan dengan keberkatan dari-Mu.
Ya Allah, ampunilah aku. Terimalah aku. Kasihanilah aku. Sayangilah aku.

Dan lagi, aku harap. Bukan terawih sahaja yang aku penuhkan. Tapi yang wajib aku dahulukan. Dipermudahkan. Serta dengan harapan.

Aku letakkan hati, bulan Julai. Bulan Ramadhan, moga tidak tersakiti lagi.

#SalamRamadhan #SalamSahur


No comments:

Post a Comment