Monday, July 22, 2013

Heart and Soul .

Bismillah, salam Ramadhan 13 hari. Salam Isnin, salam Selamat Malam. We need to talk, talk to each other. From heart to heart. From mind to soul. Entah kenapa, sampai satu tahap. Kau penat dengan semua yang jadi. Kau cekalkan kat hati, kau let go semua rasa yang tak pasti. Kau ambil tidak peduli semua disisi. Unfortunately, itu yang berlaku.
Aku penat, penat pada tahap yang aku sendiri tak mampu putuskan. Dan akhirnya, aku biarkan berlalu. Agar ia berlalu dengan penuh pantas, supaya tidak aku imbas kembali. Kadang-kadang kau tak perlu perhatian, cukup mereka beri kau ruang. Beri kau rasa kasih sayang.
Langit tak selalu cerah, tak mustahil mendung berubah beralih arah. Aku cuba teguhkan rasa aku. Tapi pada akhirnya, aku juga yang mengalah. Mengalah pada satu perkara yang aku sendiri tak pasti. Yes, silent means everything. Everything ! Sama ada kau dapat rasa mahupun tak. Aku cuba, cuba sedapkan hati aku. Sedapkan dengan segala perkara positif. Dan juga aku taburkan segala negativiti aku bersemadi bersama rasa yang hidup sebatang kara.
Bila aku dah penat, cukuplah dengan semua yang jadi. Aku benarkan, ia berlalu.
Sampai bila aku sendiri kurang arif, kurang pasti. Cumanya, aku yakin. Ini permulaannya.
Aku cuba usap hati, kasi tenang. Tapi aku tau. Itu semua tak mungkin terjadi. Maka, aku sujud mohon ketenangan. Mohon perlindungan. Mohon ketabahan. Mohon petunjuk, yang pasti mohon ampun sejuta maaf.
Ya aku tau, aku hanya produk. Produk keluaran, keluaran masa lalu. Prinsip kita berbeza, cuma rasanya sama. Rasa hormat, rasa sayang, rasa cinta, rasa rindu, rasa kasih, rasa kebahagiaan, rasa percaya.
Maaf  atas segala perbuatan, maaf atas segala kata-kata, maaf atas segala kelakuan, maaf juga atas perasaan datang dari hati.
Moga keadaan pulih seperti sedia kala.
Loves :*

No comments:

Post a Comment