Monday, July 6, 2015

Tiap dosa

Bismillah,

Tuhan, aku mohon
bulan pengampunan segala dosa-dosa
aku mohon dilembutkan hati ini,
moga dengan tenang aku memaafkan
baik yang menghina,
mahupun mengherdik
tidak lupa yang meninggalkan kala aku susah
bahkan mereka yang pernah melukai aku

Tuhan, aku mohon
bulan barakah dengan nama-nama indahMu
aku mohon dikuatkan hati ini,
moga dengan berani aku memohon kemaafan
baik yang aku telah sakiti
mahupun aku caci dan maki
tidak lupa yang aku tinggalkan kala aku senang
bahkan mereka yang telah aku lukai

Ya Allah,
untuk segala dosa-dosa
aku mohon keampunan
dijauhkan dari segala perkara terlarang
aku mohon diberikan hidayahMu
aku mohon dilimpahkan rahmatMu
aku mohon diberkati setiap laku ku
dan aku mohon, diberi bimbingan dari setiap yang mendampingi aku
yang mengasihi aku
yang menyayangi aku
agar bantu aku ke jalanMu

Ya Allah, aku mohon
ampun ya Allah.

No comments:

Post a Comment