Tuesday, March 6, 2012

HATI HATI

Sayu, Terpisah.
Hati tak tenteram.
Jiwa tak menentu.
Banyak dugaan kala ini.
Perlukan kosentrasi untuk belajar.
Peluang jangan dipersiakan.
Tuhan je tahu hati ini mengapa.
Rindu pada kakak.
Makin lama fikiran makin matang.
Entah aku mampu berfikir jauh kehadapan ataupun tidak.
Terlalu mengikut perasaan mungkin aku.
Terlalu berharap dan mengharap.
Akhirnya aku sendiri yang kecewa.
Entah kenapa rasa jauh diri ini. Hati ini.
Sukar nak ungkap dengan kata kata.
Belajar kala ini. Sedikit pun tidak beri kesan.
Mungkin hari esok akan lebih baik.
Berdoa. Dipermudahkan segala urusan.
Hati macam sakit. Pedih. Tapi entah kenapa.
Endah tak endah. Perlu.
Ada pertempuran kena hadapi.
Sama ada mampu bertahan atau berkubur dalam ingatan.
Hanya angan angan mungkin.
Memang tak jelas segala kata kata.
Aku terlalu sempit akal dalam menulis.
Menulis bukan yang dirancang.
Cuba keluarkan kata kata manis agar indah nukilan ini.
Sentap dengan kata kata.
Mungkin ia tanpa diduga.
Tapi dah ternyata. Ia sakit. Pedih sungguh.
Cukup sekali. Tidak. Twice.
Cukup ia telah disakiti.
Benci bila menulis tentang hati.
Terlalu berhati hati. Kerana menjaga hati.
Taknak hati yang terluka.
Pelajaran itu mudah bagi aku.
Hanya tumpukan perhatian.
Tangkap apa yang terlintas dan terkata.
Mudah ! Tidak seperti hati. Terlalu rapuh.
Sekian.

No comments:

Post a Comment