Friday, March 9, 2012

HATI menjadi RAJA di MINDA

Masa begitu pantas berlalu.
Sedar atau tidak sudah 2 bulan berada di kampus.
Hidup itu perlu warna warni.
Dan aku juga telah mewarnai kehidupan aku.
Sungguh indah. Sangat beerti.
Belajar dan terus menimba ilmu.
Alhamdulillah. Segalanya berjalan lancar setakat ini.

Keluarga. Mustahil bila katakan tidak rindu.
Rindu yang sangat mendalam.
Sedari diri. Ada yang kata aku mengada ngada.
Terserah. Aku belajar menjadi diri aku sendiri.
Bukan cuba untuk berpura pura di depan khalayak.
Suka atau tidak. Inilah aku.
Masih mencuba untuk menjadi lebih baik.

Sedang persiapkan diri. Untuk apa ?
Untuk apa sahaja yang bakal mendatang.

Bukan mudah ungkapkan apa yang ada dalam hati.
Mungkin tidak terungkap dengan kata kata.
Biar senyum terukir dibibir. Hati menangisi kesedihan.
Lapangkan dada menerima caci maki.
Moga satu hari nanti kau sedar diri.
Bukan semua manusia sempurna.
Dan aku.
Sememangnya tidak sempurna.

Sekian.

No comments:

Post a Comment