Tuesday, June 12, 2012

Flying without wings

Dua hari sudah. Duduk rumah. Senyap.
Malas nak berkata kata. Tidak ada kata kata mungkin.
Sendirian. Penat dah bila kena perli je.
Baik senyap tutup mulut selagi hati ni mampu bersabar.
Tak pernah cukup. Tak pernah puas.
Dah puas bersedih. Datangkan lah kegembiraan.
Penat dah hati ni. Bukan aku menagih simpati. Perlukan masa.
Ada sikap baru. Misi baru. Visi baru. Hati baru. Cerita baru.
Tapi bukan cinta baru. Cinta masih sama.
Perlukan sedikit masa untuk perubahan. Mendadak mungkin.
Terasa macam nak terbang. Tinggalkan tempat ini seketika.
Terasa tidak bersemangat. Apa lagi nih. Hati tak tenteram.
Ah. Mengeluh panjang kali ni. Nak berjalan sendirian. Tapi kemana.
Rumah tak rasa macam dulu. Cukuplah kalau cakap hati ini terasa.
Entah kenapa. Entah apa reason kukuh aku. Aku sendiri tak faham.
Apa lagi yang jadi nih. Biarlah phone itu berbunyi. Dendangkan lagu lembut syahdu buat aku.
Tak ada daya nak angkat. Penat dah jiwa nih.

Missing.
Itu rindu atau kehilangan.
Bergantunglah pada kau yang baca. Mana terlintas dulu.
Dalam konteks bahas aku. Missing. . .
Adalah bila aku rindu dia tapi dia hilang entah kemana.
Aku hanya mampu menulis. Tapi bisu dalam berkata kata.
Terkacip mulut aku yang dahulunya bising bila berkata kata.
Kini hanya mampu berdiam dan perhatikan segalanya.

Selamat malam.

No comments:

Post a Comment