Thursday, February 7, 2013

Step by step .

Esok ade hari baru yang kena tempuh , semalam pun aku dah jalani dengan penuh bangga . Dan alhamdulillah , hari ni everything goes well . Kata orang , kalau nak berubah kena betul betul rasa tu datang dari hati . In shaa Allah , ade jugak impian degree selain nak further study sejauh yang mampu . Perubahan tu semua orang nak kan . Siapa yang taknak berubah jadi lebih baik . Tapi kat sini bukan aku nak cakap aku nak tunggu hidayah dulu ke ape baru aku nak berubah . Cuma , aku perlukan moral support dari orang sekeliling aku supaya aku dan mereka boleh sama sama berubah ke arah yang lebih baik . Tipu lah kalau UIA ni tak bagi impak langsung dalam hidup aku , well . Sedar tak sedar , dah hampir 2 tahun aku belajar under UIA . Seriously banyak benda yang aku belajar . Dari first day kat sini till now . Alhamdulillah , even aku ni yang payah nak bangun subuh . Roomates still tak putus asa kejut aku puluh kali . Itu pun kadang kadang macam terpaksa aku bangun subuh . Jihad kau tahu tak . Mula mula memang la macam terpaksa , tapi lama lama dah jadi biasa kan . So why not kita try berubah . Nak tunggu bila lagi kan . Hidup kita ni bukan kita yang tentukan nak pergi bila . Mana aku nak mula , aku pun tak berapa pasti , cuma hati ni terdetik . Apa kata kalau kita mulakan dengan solat dhuha tiap pagi kan . Pintu rezeki kan tu , try to improve myself . Lepas ni kita boleh buat yang lain pulak , slow slow . Moga Allah permudahkan niat aku . Lepas ni perangai pun kena ubah sikit kan , be more matured . Dalam segala hal , aspek dan juga pemikiran ni . Next what yaaa , acelli macam banyak je aku nak cerita tadi , tapi nanti laa . Asar dah ni , solat yukkk !
Assalamualaikum :)

No comments:

Post a Comment